Wiadomości

Rewolucja na drogach Teneryfy. Plany są bardzo ambitne

18 października 2022, 15:59
Trzy pasy ruchu pomiędzy Güímar i Playa de Las Americas. To nie koniec! Trzeci pas ma też powstać przy obecnej drodze w kierunku Santa Cruz. Kanaryjczcy budują też tunel. Połączony on południe z północą. Kierowcy mają wjeżdżać w Santiago del Teide, a wyjeżdżać w El Tanque

Ci którzy byli lub mieszkają na Teneryfie, doskonale wiedzą, że ruch samochodowy to jedna z największych bolączek wyspy. Samochodów coraz więcej, ruch turystyczny wrócił już do normy sprzed pandemii, a dróg jest tyle samo. Władze Teneryfy i całych Wysp Kanaryjskich widzą więc pilną potrzebę rozbudowy najbardziej obciążonych odcinków i węzłów. 

Niewątpliwie najbardziej obciążona jest trasa na południu Teneryfy, pomiędzy Santa Cruz a Playa de Las Americas. Tam według najnowszych planów, powstać ma trzeci pas autostrady! 

Ogromne pieniądze przeznaczono na zaplanowanie odcinka między Oroteandą a Playa de las Americas. Codziennie jeździ tam ponad 90 000 pojazdów, które również mają być płynniej prowadzone na trzecim pasie. Największe wąskie gardła występują obecnie w Guazie i Los Cristianos. Południowy Szpital na Teneryfie również zajął się opracowaniem kilku alternatyw. Pomiędzy Playa de las Americas a Fañabé ma powstać tam tunel. W maju Ministerstwo Robót Publicznych zaoferowało już ponad 107 mln euro na cały projekt

Trzeci pas autostrady pomoże też znacznie rozładować korki pomiędzy San Isidro, w gminie Granadilla de Abona, a San Miguel. Każdego dnia tym odcinkiem przejeżdża 65 000 pojazdów. To powoduje  korki między San Isidro a Las Chifiras. Na 34-kilometrowym odcinku między obszarem przemysłowym Güímar a portem Granadilla odbywa się ruch przemysłowy w szczególności ciężkimi ciężarówkami. Ruch w tym miejscu oscyluje wokół 50 000 pojazdów. Największe natężenie jest w godzinach od 7.30 do 9.00 oraz od 15.30 do 17.00. 

Trwają też prace na węźle Las Chafiras – Oroteanda. Ta część prac nad TF-1 kosztować ma  prawie 22 mln euro. Węzeł Las Chafiras będzie miał formę podwyższonego ronda z dwoma okrągłymi wiaduktami. Prace mają potrwać 30 miesięcy. 

Do tego dochodzi budowa tunelu, który ma połączyć południe z północą wyspy. Drążące tunele maszyny wjechały już na około trzy kilometry w głąb masywu Teno. 
Wiertła pracują jednocześnie w obu stronach. W Santiago del Teide robotnicy pokonali już dwa kilometry. Obecnie kopanie odbywa się w tempie około 50 metrów tygodniowo. Z drugiej strony w El Tanque maszyny drążące tunele są obecnie w stanie wykonać tylko około 25 metrów tygodniowo.


Podziel się

Komentarze

Zobacz także


Pozostałe wiadomości