Wiadomości

Szkoła na Teneryfie - jak zapisać dziecko?

31 stycznia 2022, 10:25
Niedługo rusza rekrutacja do szkół i przedszkoli na Teneryfie. Co warto wiedzieć? Jak wygląda procedura i jakich potrzebujesz dokumentów?

Na Teneryfie system edukacji obejmuje dzieci od 3 roku życia. Rodzice dzieci, które we wrześniu będą miały skończone 3 lata, mogą ubiegać się o miejsce w colegio, czyli szkole. Edukacja jest obowiązkowa od 6 roku życia, natomiast dzieci pomiędzy 3, a 6 rokiem życia chodzą do grup infantil, czyli odpowiednika polskiego przedszkola. Następnym etapem edukacji jest szkoła podstawowa dla dzieci w wieku 6 - 12 lat (Educacion primaria). Do szkoły średniej (ESO - Educacion secundaria obligatoria) chodzą dzieci w wieku 12 - 16 lat.

Poniżej przedstawiamy terminarz aplikowania do szkół na rok 2021 / 2022. Aktualny kalendarz nie został jeszcze oficjalnie podany. Rekrutacja do szkoły na Teneryfie rozpoczyna się 8 marca, a cała procedura trwa do 7 lipca.

W pierwszej etapie, który trwa od 8 do 26 marca należy złożyć wniosek. Następnie 13 kwietnia prezentowane są listy zapisanych dzieci wraz z wymaganymi dokumentami, które należy złożyć w szkołach. Ten dzień kończy etap 1 rekrutacji. Od 13 do 26 kwietnia składane są dokumenty, a 21 maja przedstawiane są listy przyjętych uczniów. Do 25 maja można dokonywać jeszcze zmian i wnosić odwołania. Ostateczne listy przyjętych są przedstawiane 11 czerwca. Okres potwierdzenia ostatecznych zapisów dla dzieci w wieku 3 - 6 lat trwa od 11 do 28 czerwca, a dla dzieci ze szkoły podstawowej w wieku  6- 12 lat od 11 do czerwca do 7 lipca.

LISTA SZKÓŁ NA TENERYFIE, KTÓRĄ SZKOŁĘ WYBRAĆ?

Na Teneryfie funkcjonują 202 szkoły publiczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (infantil y primaria). Zapisując dziecko do szkoły, możemy wskazać 3 placówki. Na Teneryfie, podobnie jak w Polsce działa rejonizacja. Zatem dziecko w pierwszej kolejności ma szansę zostać przyjęte do szkoły rejonowej - zwykle najbliższej miejsca zamieszkania.

Listę wszystkich szkół wraz z wyszukiwarką szkół położonych najbliżej naszego miejsca zamieszkania można znaleźć tutaj: https://www.gobiernodecanarias.org/educacion/web/centros/docentes-y-no-docentes/buscadores/

JAKIE DOKUMENTY SĄ POTRZEBNE?

Jeśli chcesz zapisać dziecko do szkoły, zostanie Ci przedstawiona lista potrzebnych dokumentów, jakie należy dostarczyć do szkoły. Przedstawiamy przykładową listę dokumentów, które były wymagane przy przyjęciu dzieci najmłodszych (infantil) w roku szkolnym 2021 / 2022. Lista ta może ulec zmianie, dlatego o aktualny wykaz dokumentów najlepiej zapytać w szkole.

Wszystkie dokumenty należy przynieść w dwóch egzemplarzach (oryginał + kopia)

- wielojęzyczny akt urodzenia dziecka

- DNI, NIE lub numer paszportu matki i ojca

- potwierdzenie zameldowania wszystkich członków rodziny

- karta dużej rodziny (jeśli taką posiadasz)

- karta ubezpieczenia medycznego - dla członków Unii Europejskiej wystarczy karta EKUZ

- książeczka szczepień - wystarczy karta szczepień w języku polskim

- potwierdzenie dochodów rodziców (jeśli starasz się o dodatkowe zapomogi dla rodzin ubogich)

- orzeczenie o niepełnosprawności (jeśli dziecko takie posiada)

- zaświadczenie o złej sytuacji materialnej (jeśli takie posiadasz)

- adres email

- świadectwo z poprzedniej szkoły (jeśli dziecko do takiej uczęszczało)

JAK ZAPISAĆ DZIECKO DO SZKOŁY NA TENERYFIE?

Zapisy do najmłodszych grup (infantil) oraz do szkoły podstawowej (primaria i secundaria) odbywają się pod tym adresem:

https://www.gobiernodecanarias.org/educacion/web/estudiantes/admision_alumnado/infantil_primaria/matricula/

Następnie należy przynieść do szkoły wszystkie wskazane przez szkołę dokumenty. Osoby, które nie są zarejestrowane w systemie, mogą złożyć aplikację osobiście w szkole pierwszego wyboru w tych samych terminach.


Podziel się

Komentarze