Projektowany odcinek zakłada prace nad trzecim pasem między Oroteanda i Las Américas. Dziewięciokilometrowa trasa zaczynać się będzie za nowym węzłem Oroteanda (San Miguel de Abona) i kończy się za węzłem Las Americas (Arona)
Wybudowanie trzeciego pasa ruchu na autostradzie na wysokości Los Cristianos zbiegnie się z otwarciem tunelu pomiędzy Las Américas i Fañabé. Ten projekt również jest obecnie w trakcie przetargu. To właśnie na tym odcinku autostrady występuje największy problem ze względu na duży ruch z najważniejszych miast na południu Teneryfy, czyli Las Americas i Los Cristianos.
W 2012 roku, kiedy projekt układu został zatwierdzony, na autostradzie TF-1 przechodzącej przez Guaza zarejestrowano średnio 65 420 pojazdów dziennie, a rekord padł w 2019 roku, kiedy tym odcinkiem przejeżdżało dziennie 91 445 pojazdów.
Przebudowa autostrady na wspomnianym odcinku ma też spowodować, że dojazd do Hospital del Sur będzie o wiele łatwiejszy. Ma być on możliwy zarówno z węzła Los Cristianos, jak i z węzła Las Americas.